Sabtu, 7 Mei 2011

Selamat Hari Ibu : 8 Mei 2011




PPDa Jerantut mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua yang bergelar ibu. Kepada kaum ibu terima kasih di atas segala pengorbanan dalam mendidik anak-anak sehingga menjadi orang yang berguna kepada keluarga, agama dan negara.








Seorang lelaki datang kepada Rasullulah S.A.W, kemudian berkata: "Wahai Rasullulah, siapakah yang paling berhak aku layani dengan baik?" Beliau bersabda: "Ibumu," Orang itu bertanya lagi, "Kemudian siapa?" Beliau menjawab: "Ibumu." Orang itu bertanya lagi: "Kemudian siapa?" beliau menjawab: 'Ibumu." lalu orang itu bertanya lagi: "Kemudian siapa?' Beliau berkata: "Ayahmu." - Abu Hurairah ra.








Bertapa penting ibu, oleh itu jangan kita lupakan jasa dan pengorbanan yang mereka lakukan demi kita semua. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu, berbaktilah dan hargailah ibu selagi kita masih berkesempatan.



Renungkan:

" Kalau kamu sudah habis belajar dan bekerja, bolehkah kamu kirimkan wang untuk ibu? Ibu bukan nak banyak, lima puluh ringgit sebulanpun cukuplah". Berderai air mata aku. Hari ini kalau ibu mahu lima ratus sebulanpun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi ibu sudah tiada. aku sudah tidak berkesempatan lagi, bukan lima puluh ringgit, lima puluh sen pun tidak sempat aku kirimkan! Hanya yang termampu Al- Fatihah, Al-Fatihah, Al-Fatihah.


Al-Fatihah kepada saudara-saudaraku yang telah kehilangan ibu tercinta. Kasihnya ibu membawa ke syurga.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan